RECENZE l Dvojče - Tess Gerritsenová

ORG. NÁZEV: Body Double
ŽÁNR: Thriller, Detektivka
SÉRIE: Jane Rizzoliová a Maura Islesová (4. díl)
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ: 2015
POČET STRAN: 336

Bostonská soudní lékařka Maura Islesová byla v nejútlejším věku osvojena a jako jedináček vyrůstala obklopena péčí milujících adoptivních rodičů. Při své práci se denně setkává s mrtvolami, často oběťmi surových vražd. Přesto po návratu ze služební cesty v Paříži, kde navštívila i katakomby s mnoha kosterními pozůstatky, zažije těžký otřes. V autě zaparkovaném před jejím domem sedí zastřelená žena, kterou všichni přítomní včetně detektivky Jane Rizzoliové pokládají - za Mauru! A jak doktorka Islesová zjistí během pitvy příštího dne, podoba je skutečně ohromující a zabíhá do nejmenších detailů. Nabízí se jediné vysvětlení Policie začíná pátrat po pravé totožnosti zavražděné ženy, snaží se dopadnout pachatele a postupně objevuje důkazy dlouhé a neustále pokračující série hrůzných zločinů, jejichž oběťmi jsou těhotné ženy. Tess Gerritsenová opět přichází s příběhem, jehož rozuzlení je mistrovské a dokonale překvapivé.
Maura Islesová, bostonská soudní lékařka, se vrací z pařížské konference, je unavená a ráda by se prospala, před domem ji však zaskočí houf policejních vozů. Na příjezdové cestě k jejímu domu bylo v autě nalezeno tělo zastřelené ženy, o to horší je, že si všichni včetně detektiva Jane Rizzoliové myslí, že se jedná právě o Mauru, podoba je až nebezpečně velká. V jiné části města se seznamujeme s Mattie Purvisovou, nastávající maminkou, která nevede úplně šťastný život, který si vysnila po boku svého manžela Dwayna. Dwayne je sobecký a svou ženu zahrnuje jen samými urážkami, vše se ovšem změní, když milující manželka Mattie jednoho dne beze stopy zmizí.

Dvojče je po Chirurgovi a Hříšnici již mou třetí knihou, kterou jsem od skvělé autorky Tess Gerritsenové četl. Tess Gerritsenová bez pochyby patří mezi mé nejoblíbenější spisovatele. Tess umí psát velmi napínavé a originální thrillery, dokáže udržet čtenáře v napětí po celou knihu, obzvláště u Dvojčete se povedl již samotný prolog, který vás hned ze začátku knihy zasáhne a vy prostě musíte číst dál, abyste se dozvěděli, co se vlastě stalo. K autorce mě opět přivedla knižní booktuberka Rodaw z knihánkova, které moc děkuji za skvělá videa a inspiraci ke čtení.

Nyní pár slov k postavám. Kdybyste se mě zeptali, jaké jsou mé nejoblíbenější knižní postavy, určitě by v mé odpovědi zaznělo jméno detektiv Jane Rizzoliová. Tess umí natolik dobře vykreslit své postavy, že vám připadají jako reální lidé. Jane Rizzoliová i Maura Islesová nejsou typickými knižními hrdinkami, nejsou všemohoucí, každá má své chyby a jsou si jich vědomy, zkrátka stejně jako mi všichni ostatní, nejsou dokonalé.

Všechny knih od Tess Gerritsenové mají moc pěkné obálky, i když jsou jednoduché, k příběhu se skvěle hodí. Mám rád, když nakladatelství dělá obálky knih od jednoho autora stále ve stejném vzhledu, i když jsou vydávány v řádu několika let. V knihovně nevypadá vůbec dobře, když máte vedle sebe knihy od stejného autora, ale každá je úplně jinak velká. Knižní klub již od minulého roku vydává celou série znovu, první díl je však již ve většině knihkupectví vyprodaný. Díly naštěstí na sebe příliš nenavazují, takže se nemusíte bát, kdybyste ho již nesehnali, pokračování si můžete přečíst i tak.

Už se nemůžu dočkat, až se pustí do dalšího knižního skvostu od této úžasné autorky. V knihově již na mě čeká volné pokračování Chirurga s názvem Učedník, takže se můžete brzy těšit na další recenzi ze série. Knihu Dvojče bych rozhodně doporučil všem, kteří mají rádi napínavé thrillery a nebojí se lehce drsných scén. Věřím, že vás kniha zaujme a bude se vám líbit.