RECENZE l Skleněný trůn - Sarah J. Maasová

ŽÁNR: Fantasy, Sci-fi
SÉRIE: Skleněný trůn (1. díl)
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK VYDÁNÍ: 2015
VAZBA: paperback
POČET STRAN: 392

Srdce z ledu. Vůle z oceli. Seznamte se s nájemným vrahem. V temných a špinavých solných dolech Endovieru si doživotní trest odpykává osmnáctiletá dívka. Celaena byla od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu - stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ale udělala chybu. Nechala se chytit. Korunní princ jí nabídne poslední šanci: Svobodu výměnou za velkou oběť. Musí ho reprezentovat v turnaji, kde se proti sobě postaví 24 šampionů, těch nejlepších vrahů a zlodějů z celé země. Bude to boj na život a na smrt. Pokud zvítězí, bude volná. Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností - Celaene teď o svůj život bojuje nejen s nimi, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.
Celaena je nejznámějším a nejobávanějším Adarlanským nájemným vrahem, byla však dopadená a mocným králem odvlečená do temných Endovierský solných dolů. Je zázrak, že je stále ještě na živu, když pro ni přijíždí princ Dorian v doprovodu velitel stráží Choela, aby jí učinil nabídku, která jí změní život, má se utkat v turnaji s dalšími 24 bojovníky, zloději a vrahy, když vyhraje, stane se královským bojovníkem a po čtyřech letech bude volná, když neuspěje, vrátí se do Endovieru, kde ji do roka čeká jistá smrt. Celaena dlouho neváhá a nabídku přijímá, cesta za svobodou však nebude vůbec jednoduchá. Když začnou bojovníci mizet a umírat velmi drastickou smrtí, Celaena zjistí, že turnaj nebude jediné nebezpeční, která na ni za zdmi skleněného hradu číhá.

Kniha Skleněný trůn od nyní již velmi známé autorky Sarah J. Maas si snad ani nešlo nevšimnou, tato kniha byla všude, zdobila výlohy každého většího knihkupectví a volala na každého procházejícího "Kup si mě!". Tomuto volání jsem neodolal ani já, vím, jsem slaboch, ale koupě rozhodně nelituji, kniha byla skvělá. I když jsem knihu četl skoro dva týdny, je napsána velmi čtivými stylem, jen jsem v poslední době neměl příliš čas na čtení, ale když už jsem se do knihy ponořil, stránky doslova mizely pod rukama. Co se mi na této knihy velmi líbilo, byli postavy, autorka přesně určila, které postavy máte milovat a které naopak nenávidět. Co mi jen trochu vrtalo hlavou, bylo občasné Celaenino chování, na to, že je to nejobávanější nájemná vražedkyně v zemi, chovala se až příliš mile, romanticky a něžně, například když se rozplývala nad krásou malého štěněte. Ale jinak mi byly všechny hlavní postavy sympatické, nenarazil jsem na žádnou, která by mi svým chování nějak lezla na nervy, jak už to bývá ve většině jiných knih.

Dalším velkým plus je úžasná obálka, která podle mého názoru skvělé dokresluje děj. Z počátku se mi příliš nelíbila, ale když jsem knihu dočetl, poznal jsem, že se k příběhu skvěle hodí. Oceňuji a jsem rád, že se nakladatelství CooBoo rozhodlo zachovat originální vzhled knihy, protože se tvůrcům opravdu povedl. Jediné co mi na knize trochu vadilo, byl závěr, který byl na můj vkus až moc překombinovaný a poměrně i nelogický, ale protože toto je jen maličko a žádné další zápory už jsem neshledal, nemohu knihu hodnotil jinak než pěti hvězdičkami.

Od knihy jsem příliš neočekával, o to více mě překvapila, samozřejmě v dobrém, čtení jsem si opravdu užíval. Kniha je řazená do žánru fantasy a sci-fi, já si ovšem myslím, že v této knize si každý najde to své, je zde jak detektivní, tak i romantická zápletka. Dokonce když autorka popisovala způsob, jakým byli bojovníci zabiti, mrazilo mě v zádech. Kniha je určená spíše náctiletým čtenářům, dospělému bych jí asi do ruky nedal. Příběh byl skvělý, kniha se mi moc líbila a všem vám ji doporučuji, určitě si vás také získá.

MĚSÍČNÍ LÁKAČKA l Červen 2016

22. května 2016 v 18:38 | Alesh |  MĚSÍČNÍ LÁKAČKA
Maturitu už mám naštěstí úspěšně za sebou, takže se konečně budu moc vrhnout na blog a přidávat více článků. Za necelý měsíc mě ještě čekají příjmačky na vysokou školu, ale to už nehodlám nějak hrotit, když to nevyjde, tak se nic nestane.
V následujícím měsíce se opět můžeme těšit na spoustu nových knih. Co se týče června, ten bude na knihy velmi plodný, dnes vám představím hned 24 skvělých knihy, které mě nejvíce zaujali. To zase peněženka zapláče!

Hausfrau - Jill Alexander Essbaum, Ikar, 1. 6. 2016
Němý křik (Případy Kim Stone, 1. díl) - Angela Marsons, Knižní klub, 1. 6. 2016
Tulák - Peter Newman, Host, 1. 6. 2016
Zkouška (Univerzita výjimečných, 1. díl) - Joelle Charbonneau, Fragment, 1. 6. 2016
P. S. Stále Tě miluju (Všem klukům, které jsem milovala, 2. díl) - Jenny Hanová, CooBoo, 1. 6. 2016
Skládačka (Frank Quinn, 10. díl) - John Lutz, Domino, 2. 6. 2016
Rodinné prokletí - Gina Mayerová, Ikar, 3. 6. 2016
Bohatá čínská přítelkyně - Kwan Kevin, Omega, 6. 6. 2016
Ulice Záhadných tajemství - John Irving, Odeon, 6. 6. 2016
Alfa - Jasinda Wilderová, Ikar, 8. 6. 2016
Rockové sólo (Stage Dive, 2. díl) - Kylie Scott, Baronet, 8. 6. 2016
Girl Online na turné (Girl Online, 2. díl) - Zoe Sugg, Jota, 8. 6. 2016
Dcera (Selekce, 4. díl) - Kiera Cass, CooBoo, 8. 6. 2016
Lež - C. L. Taylor, Domino, 9. 6. 2016
Než jsem tě poznala - Jojo Moyesová, Ikar, 10. 6. 2016
Uvnitř mé hlavy - Francesca Zappia, YOLI, 13. 6. 2016
Podle skutečného příběhu - Delphine de Vigan, Odeon, 13. 6. 2016
Pomsta (Arrow, 1. díl) - Oscar Balderrama a Lauren Certo, Baronet, 15. 6. 2016
Zabiják Anders a jeho přátelé (a sem tam nepřítel) - Jonas Jonasson, Panteon, 15. 6. 2016
Jak to mají holky - Lauren Saftová, YOLI, 20. 6. 2016
Řezník - Jennifer Hillier, Baronet, 22. 6. 2016
Kolo štěstěny - Ken Follett, Knižní klub, 24. 6. 2016
Poslední píseň - Nicholas Sparks, Ikar, 27. 6. 2016
Matné zlato (Ruby, 5. díl) - Virginia C. Andrewsová, Moba, 30. 6. 2016

RECENZE l Monument 14 - Emmy Laybourne

12. května 2016 v 17:29 | Alesh
MONUMENT 14
EMMY LAYBOURNE

ORG. NÁZEV: Monument 14
ŽÁNR: Horor, Sci-fi
SÉRIE: Monument 14 (1. díl)
NAKLADATELSTVÍ: Baronet
ROK VYDÁNÍ: 2013
POČET STRAN: 296

Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne - jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice. Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal. Možná i za cenu, že by ti autobus ujel. Ale autobus se už blížil, tak jsem se rozběhl. Čtrnáct dětí. Jeden supermarket. A milion věcí, které nabraly špatný směr. V akcí nabitém debutovém románu Emmy Laybourneové se stal supermarket útočištěm pro čtrnáct dětí - šest středoškoláků (oblíbených i neoblíbených), dva osmáky (z nichž jeden je technický génius) a šest malých dětí. Venku zuří jedna katastrofa za druhou, počínaje monstrózním krupobitím a konče použitím chemických zbraní, které svět - jak ho znají - vedou do záhuby.
Knihy vypráví o středoškolákovi Deanovi, kterému se jednoho dne cestou do školy změnil celý život. Deanovi a jeho spolužákům cestu překazí obrovské krupobití, které zdemoluje celý autobus, mnoho dětí zabije a poškodí internetovou síť. Unikne jen čtrnáct dětí, které se s pomocí řidičky autobusu paní Woolyové ukryjí do místního supermarketu. Paní Woolyová pomůže raněným dětem a vydává se hledat pomoc. Děti mezitím prozkoumávají supermarket, kde v oddělení elektroniky naleznou starou televizi, kde zrovna vysílají varování, aby se lidé co nejrychleji ukryli do svých domovů a utěsnili všechny okna, protože z nedaleké továrny unikly nebezpečné chemické látky, které mají na lidi velmi nebezpečné příznaky. Děti začnou rychle utěsňovat všechny východy vším, co jim přijde pod ruce. Chemický mrak se však rychle šíří, několik dětí je zasaženo a poté se s nimi začnou dít velice zvláštní věci.

Tuto knihu jsem si vybral především kvůli její velmi zajímavé anotaci, která slibuje napětí a já miluju postapokalyptikcé knihy. Při rozhodování, zda dát této knize šanci a koupit si ji, mi také moc pomohla její velmi přijatelná cena, protože byla ve výprodeji a stále nějaký padesát korun. Kniha to není příliš dlouhá, takže jí budete mí přečtenou rychle, napsaná je čtivě a kapitoly nejsou dlouhé. Většina postav mi nebyla úplně sympatická, rozhodně se nedá říct, že bych si je nějak zamiloval, například Astrid nebo i Brayden mi začali časem lézt na nervy, ale musím ocenit, že autorka měla postavy skvělé vymyšlené a obzvláště se mi líbilo, že nás se všemi velmi důkladně seznámila, každá postava byla jiná, lišil se charakterem, ale i svými dovednostmi.

Přiznávám, že od knihy jsem čekal více, všude v recenzích nacházím chválu, jak je kniha napínavá a plná zvratů, ale mě to tak nepřišlo, u některých pasáží jsem se docela i nudil, opravdového napětí tam bylo jen trochu a když už se konečně začalo něco dít, autorka to po stránce utnula a vše se zase vrátilo do starých kolejí. Co mi na knize ale nejvíce vadilo, je její konec, i když tohle snad ani nemohu nazvat koncem, protože se v podstatě nic nestalo, chápu, že autorka to udělala se záměrem, aby si lidé koupili i druhý díl, ale každá kniha musí mít přeci závěr, ať už je ze série či nikoliv. Kdyby poslední kapitola v knize nebyla, tak se vůbec nic nestane, autorka mohla ukončit knihu kdekoli v průběhu, protože by to dopadlo úplně stejně, podle mého názoru zde chybí jakékoliv zakončení.

Když pominu několik faktů, tak kniha celkově nepatří mezi ty nejhorší, nic převratného to nebylo, ale šlo to. Knihu bych rozhodně doporučil spíše mladším čtenářům, přibližně ve věku 13 až 15 let. Děj se mi nezdál zcela reálný, nějak se mi nechce věřit, že by vše děti zvládli bez jakékoliv pomoci, myslím si, že by nepřežili více jak pár hodin. Knihu vám doporučuji přečíst, ale pro mě to příliš nebylo.

MĚSÍČNÍ LÁKAČKA l Květen 2016

8. května 2016 v 16:54 | Alesh |  MĚSÍČNÍ LÁKAČKA
V první řadě bych se vám chtěl omluvit, že jsem se tu měsíc vůbec neobjevil, ale měl jsem pádný důvod, protože jsem se musel učit na maturitu. Praktickou (které jsem se bál nejvíce, účetnictví je opravdu zlo) a písemnou už mám naštěstí za sebou, nyní už mě čeká jen ústní, ale tu už snad nějak zvládnu. Stále ještě nevím výsledky, takže mi držte palce!

Dnes už je sice 8. května, ale i tak jsem se pustil do květnové lákačky, alespoň na knihy nebudeme muset zdlouhavě vyčkávat, ale můžeme si je hned koupit. Opět na nás čekají nádherné knihy, kterých se tento měsíc vyrojilo opravdu mnoho, to mi zase na účtě moc peněz nezůstane, ale knihám bohužel neumím odolat.

Tajemství (After, 3. díl) - Anna Todd, YOLI, již vyšlo
Ódinovo dítě (Havraní kruhy, 1. díl) - Siri Pettersen, Host, již vyšlo
Ready Player One - Ernest Cline, Knižní klub, již vyšlo